torsdag 3 februari 2011

Resedagbok

När jag är ute och reser skriver jag alltid resedagbok. Jag samlar på mig broschyrer, kartor, bussbiljetter och andra minnen och klipper, klistrar och skriver. Det är ju så kul att ha som minne!


Jag ”dagboksnördar” mig, (som Karin och Anna sa) på flygresan till Kos 2009.

Mitt dagbokspysslande har även lett till konsekvenser som att min skidsocka blivit helt trasig då jag en gång i Österrike råkade åka en hel dag i skidbackarna med en sax i pjäxan samt att jag fått övertala en av personalen vid incheckningen på Arlanda att få ta med mig saxen i handbagaget, jag hade glömt den där men ville så gärna ha med mig den för ”annars blir det ju jättetråkigt i resedagboken”, och jag lyckades.

Om drygt fyra veckor åker jag och Karin till Spanien och självklart vill jag skriva resedagbok. Den här gången tänkte jag köra en ny variant, ni kan följa min resa här (modernt va?!), jag tänkte även skriva om planeringen så vi startar redan nu. Välkomna.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar