lördag 5 februari 2011

Tips från coachen

Till er som planerar att resa iväg på en lägre resa tänkte jag dela med mig av lite tips på saker som kan vara bra att kolla upp i god tid.

  • Att pass och kort från försäkringskassan är giltiga (Karin, glöm nu inte detta som förra gången! ;) )
  • Sök studiebidrag från CSN om du ska studera
  • Kolla upp vad som täcks av din försäkring när du reser
  • Kolla upp hur dit bankkort fungerar utomlands t.ex. om uttagen är gratis
Jag har en låda där jag lägger alla grejer som är viktiga att komma ihåg att ta med och som jag inte behöver innan avresan, som pass och alla papper (flygbiljetter, information om boendet och skolan med mera). Här ligger också en väskvåg, ett förstahjälpenkit, solglasögon och ett usb ;)


Haha Jessi, ser du att jag har kvar klisterlappen med vårt rumsnummer från Rhodos? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar