fredag 15 april 2011

Aina Piña Colada

Jag ar nu i Granada! Nu ar jag hemma hos Aina Piña (Malins spanskagrupp har haft utbyte med en spansk klass, Malin var en vecka hos Ainas familj och sen bodde Aina hos vàr familj en vecka). Klart att jag màste passa pà att halsa pà henne nar jag ar i Spanien!

Tiden har gàtt sà snabbt och nu har vi bara drygt 2 veckor kvar sa det var verkligen dags att ta tag i det nu! Eftersom karins foraldrar kom till VLC igàr passade det bast att jag akte hit den har helgen sa behover hon inte vara ensam, och det passade bast for Aina ocksà. Och nasta helg ar var sista helg i VLC sa da vill vi passa pa att traffa alla dar! Men synd att jag inte hann traffa Karins familj mer.

Jag fick ledigt fran skolan i dag sà jag kunde àka hit i gàr kvall. Jag àt jattegod tapasmiddag med Karin och hennes foraldrar, klockan 00.30 àkte bussen och 8 timmar senare motte Aina upp mig har i Granada. Vi tog bussen hem till henne och har ar jag nu. Aina har gàtt till skolan sa jag ar ensam hemma hos en familj som jag aldrig har traffat, spannande! Aina har sagt massa saker jag kan gora medan jag vantar pà henne; titta pa tv, lasa spanska modemagasin, datanorda mig, sova, ata kakor, ga en svang pà stan...Nu ska jag nog satsa pà de tvà sista! I kvall ska vi pà 18-àrs fest till Ainas basta kompis, blir kul!

Ingen idè att skriva mer nu for det blir sà jobbigt att lasa nar det fattas prickar!

Hasta luego!

4 kommentarer:

  1. Jag alskar forslagen pa vad du kan gora!! Ata kakor! :D Ha sa kul i kvall!! KRAM <3

    SvaraRadera
  2. kolla in bulllådan. den ligger vid tv eller på soffbordet:P

    SvaraRadera
  3. Haha! vad skönt att du kommit tillrätta. jag har snart ätit upp alla chokladflingor här hemma ;) så det är bra att du har lite kakor att äta också. Vi ses på söndag, jag åker till Alicante eller Murcia imorgon bitti :)

    SvaraRadera
  4. Jullan: Haha! Ett annat förslag som jag glömde skriva upp var "duscha och lyssna på radio" ;) Tack! KRAM <3

    Syrran: Jag tror att jag såg bullådan men jag vågade inte kolla för det var alltid någon annan hemma ;) Men pappan kollade på tv ganska mycket och jag såg aldrig att han åt bullar.

    SvaraRadera