söndag 3 april 2011

Avskedsmiddag

Just nu är det flera av våra vänner som åker hem. Men vi deppar inte ihop för det utan gör istället avskedet till en rolig grej!

Som i torsdags när vi var hembjudna till Christina på middag. Det var en lite udda, men rolig blandning människor där; jag, Karin, Christina, den spanska kvinnan hon bor hos, en portugisisk tjej som också bor där och tysken som här går under namnet Mannen. Det bjöds på en blandning av mat från Spanien, Portugal och Tyskland. Eller det var mest bröd, mycket olika bröd med massa pålägg. Men även fruktsallad och en kaka. Höjdpunkten på middagen var när Mannen tog fram sin dator och visade sin powerpoint-redovisning där han klippt ihop filmer och bilder från Las Fallas. Han hade även lagt till musik. Fiiiint! Men han erkände att han tagit några av bilderna från internet. Det här med redovisningar om resor är även något som förekommer i Den stora familjen (midsommargänget), jag älskar det!

Fin blandning folk. Förresten pratade vi spanska hela tiden :)

En annan höjdpunkt var när Mannen breder ut sin karta över hela bordet (typiskt tyskt)

5 kommentarer:

  1. Jag gillar den sista bilden!! :-) Karin ser väldigt road ut. :-)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    I dag städade jag lite extra på jobbet för på söndag är det öppet hus på mitt arbete.Jag har varit på gymmet med Marie och rastat Nike i regnet.Lisa Linde har börjat jobba på Fridhemsplan de har öppnatMillers i gamla Gynthers.De har jätte fina kläningar och jeans som ni måste kolla när ni kommer hem.Kram Mamma

    SvaraRadera
  3. Hej mamma! Hoppas att ni också får lite sol hemma snart! :) Vad kul med Lisas jobb, kul att det händer lite hemma medan vi är borta :) Idag har vi varit på stranden, jätteskönt! Många kramar Josephine

    SvaraRadera
  4. åååh, redovisning! då känner du dig som hemma, vilken tur! ;)

    SvaraRadera
  5. Ja eller hur Jessi! Lovar att jag fixar en spansk afton när jag kommer hem också så ska jag redovisa allt jag lärt mig, vanliga uttryck, citat och konstiga människor vi träffat ;)

    SvaraRadera