fredag 22 april 2011

"Vilket MARAVILLOSO väder!"

Den här helgen var det tänkt att vi skulle tälta med skolan men på grund av ostadigt väder blev det ändrade planer: botellón. Efter våra 7 veckor här har vi lärt oss att botellón alltid är en succé. Så även denna gång. Det regnade lite så vi höll till under en bro i parken. Mycket trevligt mingel med både lärare och elever och vi pratade spanska nästan hela kvällen.

Simone, Sergio och jag

Simone, Sergio och Karin

Just när folk bestämt sig för att dra vidare till en bar började det ösregna, åska, blixtra och blåsa ganska mycket. De frågade om vi var vana vid sånt här väder eftersom vi är från Sverige och Karin fick det att låta som att vi hade detta väder var och varannan dag.

Myspys väder

Vi stod och väntade i över en timme på att regnet skulle minska. Då lärde jag ut ”En groda hoppade över en å” som på spanska blev ”Una rana saltó sobre un río”, men det gick inte så jättebra, vi kom bara till Tres ranas. Tillslut minskade regnet lite och vi sprang till Sergios bil för han hade erbjudit sig att skjutsa hem oss eftersom vi bor ganska nära varandra. Han hade parkerat mitt i vägen och det tyckte vi var lite konstigt så vi frågade om man fick göra det. ”Nej men det regnade när jag kom så jag gjorde det” var hans svar på den frågan. Okej så om det regnar är det helt okej eller? haha

1 kommentar: