fredag 1 april 2011

Sjukling

Karin är ute och festar men jag är hemma för jag är sjuk L Jag har varit lite krasslig de senaste dagarna och i onsdags var hemma från skolan men igår kände jag mig helt okej på dagen så jag gick till skolan, vi började kl 15.30. Det visade sig inte vara någon bra idé för jag hostade mycket, idag stannade jag därför hemma och vilade upp mig så att jag ska bli helt frisk.

Karin är med Simone, Carina och lite annat folk från skolan och firar av Carina som åker hem imorgon. Synd att jag inte kan vara med! L Istället har jag tittat på Parlamentet. Karin har med sig mobil och överfallslarm så alla kan vara trygga, och när hon kommer hem ska hon komma in till mitt rum och säga att hon är hemma så jag vet, det säger mamma alltid att jag ska göra.

Jag är ändå glad att jag gick till skolan igår för annars hade jag missat en otroligt rolig och intressant diskussion i klassen! Vi skulle skriva lappar med fyra punkter om hur ens dröm kille/tjej skulle vara och sen läste läraren Sergio upp dem och vi skulle gissa vem som hade skrivit vad. Det var väldigt självklart vem som hade skrivit vad och Sergio kunde inte hålla sig för skratt när han läste upp vissa av punkterna. Det tog inte lång tid innan hela gruppen satt och skrattade, t.ex. hade den koreanska tjejen skrivit att hennes pojkvän inte fick ha blodgrupp B. Vi frågade såklart varför, jag trodde att det var för att hon hade någon blodgrupp som inte kan ta emot/lämna till/från B men det hade inte med det att göra utan anledningen var att de som har blodgrupp B är på ett visst sätt och blodgrupp A på ett annat sätt osv sa hon. Sergio frågade om hon brukade fråga killar som hon träffade vilken blodgrupp de har och det brukade hon. I Sydkorea och Japan visste alla sin blodgrupp sa hon. Tur att jag inte bor där, jag är ju rädd för blod och har ingen aning om vilken blodgrupp jag har!

Nu ska jag sova, god natt!

2 kommentarer:

  1. Haha, roligt med lapparna! :-) Men du.. inge roligt att vara sjuk. Krya på dig massor!!!! LOVE <3

    SvaraRadera