tisdag 8 mars 2011

Dag 3

Snart ska jag, Karin och Diana bege oss tillbaka till skolan där de som vill ska mötas för att gå en turisttur i staden. Vi har precis ätit vår första lunch här i lägenheten; pasta, köttfärssås och sallad (så mamma kan vara nöjd, fast jag tycker i och för sig att grönsaker är obligatoriskt till mat). Vi hade lite problem med spisen för det är gasspis vilket jag inte alls är van vid, men Karin fixade det så bra så jag har lämnat det ansvaret till henne ;) Vi var i skolan mellan klockan 9 och 12.40 med en tjugominuterspaus i mitten, sköna skoldagar här. dag var vi 8 studenter i min grupp. Lärarna är bra och roliga och vill verkligen att alla ska förstå. En av mina lärare tjatar på mig att jag ska gå och se Mascaletas, någon slags parad varje dag klockan 14 som är uppvärmning till Las fallas, om jag förstod rätt. Efter det ska jag berätta vad jag tyckte och använda grammatiken som vi övat på. Nu ska vi strax gå, hej hopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar