tisdag 8 mars 2011

Guidetur och Solsidan

Det blev en chillkväll hemma idag, vi var alla tre så trötta. När vi åt middag tittade jag på klockan som visade nio och tänkte att det var lite väl tidigt att gå och lägga sig då. Så jag och Karin har pratat med Anna och Julia på skype och sedan såg vi senaste avsnittet av Solsidan (tack Gud för tv4play).

Idag har vi alltså varit lite kulturella, rundturen i stan var trevlig, vi såg bland annat Valencias stadshus och många andra vackra byggnader.
El banco de Valencia ligger i det här fina huset

Vi såg citronträd

Gympaskorna var på!

Men det viktigaste vi lärde oss var vart den bästa shoppinggatan ligger, så det ska vi utforska imorgon. Vi såg även ”statyer” som håller på att byggas till Las fallas.


När vi var klara följde vi med Michel från min grupp samt tre tyska tjejer som han delar lägenhet med, till en bar mittemot skolan där vi satt och pratade någon timme. Trevlans!

Idag har vi även ätit våra första churros, det säljs i vartenda hörn här och påminner lite om dounuts, mums!

Nu ska jag sova, tänk om Ove Sundbergs skulle krypa fram under täcket, läskigt!

5 kommentarer:

  1. Coolt hus! :) Akta er för Ove, han är inte att leka med!!!

    SvaraRadera
  2. Åh gud vad sugen jag blir på att åka till spanien eller frankrike och göra samma grej i höst! Hoppashoppas att jag har råd hehe. Ni verkar ju ha det underbart. Vad betalar ni för lägenheten och spanskakursen? Bra lärare? Själv åker jag snart, köpte karta och grejer idag, taggad:D
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. åhh churros, inte helt fel eller hur?

    SvaraRadera
  4. Ja gör det Nadine! :) Vi åker genom organisationen Avista språkresor och betalade ca 17 000 kr för 8 veckor kurs och lägenhet under den tiden, vi fick ca 5400 kr i csn-studiebidrag :) Lärarna är jättebra och gör lektionerna roliga och skolan ordnar många aktiviteter så att man får öva mycker spanska och lära känna nya människor.
    Gud va kul, trevlig resa!:D Hoppas du kan uppdatera bloggen lite, vill veta allt om hur du har det! :)KRAM

    SvaraRadera