lördag 26 mars 2011

Lite om vad som hänt sedan jag skrev sist

Nyss hemkommen från en långpromenad och lite styrka i parken. Man måste ju hålla igång traditionerna. Så tänkte vi i morse också när vi  lyxade till det med frukost på café, idag gick vi dock till caféet i huset mittemot. Café con leche och croissant (med Karins uttal: kråasång), mums!


De senaste dagarna har det varit ganska tråkigt väder med mycket regn men nu är vårvärmen här igen!

Onsdag:
Det regnade nästan hela dagen så vi laddade upp med choklad och ägnade lite tid åt att söka högskolor till hösten (=beslutsångest). Efter skolan gick jag, Karin, Diana, Carina och Simone på bio och såg Sigueme el rollo, på svenska har jag för mig att den heter Min Låtsasfru. Det var en annorlunda upplevelse att höra Jennifer Aniston ”prata” spanska!

Torsdag:
Jag och Karin försökte oss på att steka pannkakor. Det blev ganska…misslyckat. Om ni vill ha en utmaning så testa att steka pannkakor utan stekspade, inte det lättaste precis! Det blev mest ett pannkaksberg med massa små bitar och några plättar. Dessutom funkar vår köksfläkt inte så jättebra så det blev osigt i hela lägenheten. Haha bra försök i alla fall!


Karin: "Den här blev ju ganska bra ändå, men pappa skulle skämas."


Eftersom pannkakorna inte var någon succé bestämde vi oss för att kombinera nytta med nöje dvs. att plugga spanska över en fika på Starbucks. När vi är här vill vi ju lära oss så mycket som möjligt så vi tänkte att det var bra att repetera det vi gått igenom, man lär sig ju så mycket hela tiden så det är lätt att blanda ihop det. Karin åt föresten kanelbulle, så typiskt henne (och pappa).

5 kommentarer:

  1. ååååh, jag blir såå stolt över pannkakorna! :D

    SvaraRadera
  2. Kanelbullen ser i och för sig lite lyxigare ut än en vanlig kanelbulle, så den här gången kanske det var okej. :-)

    SvaraRadera
  3. Haha ja Jessi visst ser de undebara ut! ;)
    Ja det har du rätt i Jullan! :)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Tyvarr kommer vi inte ,jag har dåligt samvete föe det men farmor och jag kom på att om du kommer in i skola i Gävle blir det både närmare och billigare att hälsa på skämt åt sido tråkigt att det inte funkade.Ska ut med Gullan det regnar/snöar och är kallt.Massor med kramar från Ulla

    SvaraRadera
  5. Okej synd att det inte funkade. Vi skulle varit här längre! ;)Vi har precis suttit på balkongen och solat i bikini, 20-25 grader :)Kram, hälsa alla och pussa Gullan <3

    SvaraRadera