söndag 6 mars 2011

Framme!

Nu är jag i Spanien!
Oj vad mycket det har hänt idag! Jag tar det från början.

Efter 2 och en halv timmes sömn hoppade jag upp klockan 3.11 imorse och 3.27 var jag klar för avfärd, tänk om man var så snabb varje dag! Pussade lite bror, man ska passa på när han sover, då bråkar han inte och gör inget motstånd. Klockan 4 kom Karin och hennes pappa och hämtade mig och ca 2 timmar senare satt jag och Karin på planet!

När vi gick genom säkerhetskontrollen trodde Karin att hennes grejer skulle försvinna på rullbandet om hon inte hann ta bort det innan nästa låda puttade på, så hon blev lite stressad och satte lådan på tvären så de andra lådorna åkte på och det blev lite rörigt (lite svårt att förklara), själv jobbar man ju på Coop och vet att varorna stannar där de ska ;)

Det var jättemånga platser lediga på planet, kändes väldigt o-miljövänligt, men men. Tog en liten tripp till Danmark där vi åt frukost innan vi fortsatte till Madrid. På planet pratade vi bland annat om hur mycket vi tycker om Sverige och Stockholm, det är så fint, så gott vatten med mera, kanske ville vi betona för Sverige att det inte ska bli ledsen när vi lämnar det under en sådan lång period. Vi drack också apelsinjuice och Karins juice var nog lite rutten för den hade mörkare färg än min.


Här i Spanien är det härligt vårväder!

När vi först kom till Valencia möttes vi av smällare två meter från där vi stod och sedan fortsatte sprängningarna hela kvällen, det visade sig vara förberedelser för ”Las fallas” och vi var inte hotade av terrorister som vi först trodde, tur!

I väntan på att vi skulle möta upp Eliza som hyr ut lägenheten satte vi oss på ett café och övade lite spanska parlörer.

Nu har vi gjort oss hemmastadda i våra rum.

 

Det finns föresten både McDonald´s och Consum så vi kommer nog känna oss som hemma :)

Nu har vi precis träffat våran lägenhetskompis från Korea, berättar mer imorgon!


5 kommentarer:

  1. Ååå! Jag saknar er redan!! Men ni ser ut att ha det bra! :-) Ser fram emot att läsa mer i morgon! LOVE PUSS KÄRLEK! <3

    SvaraRadera
  2. ahh det man ser fram emot mest är endå en bild på koreanen, spännande som bara den!

    SvaraRadera
  3. Nu ska jag duka, känns konstigt att duka till 4:/ så tuttan får ta din plats :) hon tycker det är helt okej! vad kul allt verkar vara. hälsa karin!
    adios/ madre

    SvaraRadera
  4. Hola madre!
    Hoppas att Malin och Felix inte bråkar allt för mycket ;) Pussa gullan från mig! Karin hälsar :)

    SvaraRadera
  5. Drakulla! hahaha Jag gillart! :-)

    SvaraRadera