måndag 14 mars 2011

Solsidan

Strålande sol, 20 grader och klarblå himmel, så såg gårdagen ut här i Valencia! Vi bestämde oss för att ta en joggingtur i en närliggande park som går runt nästan hela staden. I svarta tights och likadana träningslinnen sprang jag och Karin och njöt av solen och den härliga stämningen. Parken var jättefin med massa fontäner och liknande och folk ägnade sig åt cykling, inlines, fotboll, baseboll eller tog det bara lugnt. Där kommer vi vara mycket mer! 

När vi kom hem satt vi en stund på min balkong och kopplade av.


Jag har fullt upp med att hinna skriva både i dagboken och bloggen


Sedan blev vi hungriga men vi hade inte tänkt på att typ alla mataffärer här är stängda på söndagar, det är inte som Konsum hemma som har öppet nio till nio precis… Så det blev lunch på en pizzeria och sedan Starbuckskaffe.



Karins namn är svårt för spanjorerna. En variant ser ni på kaffemuggen.

Apropå fördomar, det stämmer att koreaner är jättesnabba. Lunchade med Diana och Jasmin idag och vi hann med lunch och fika på mindre än en halvtimme, då hade vi dessutom varit på två olika ställen.

4 kommentarer:

  1. Härligt med sol ,vi har oxå fått smaka lite på våren då snön börjar försvinna bort.
    I helgen fastnade Nikes koppel i hissdörren hon kunde ha blivit strypt som tur fick jag av henne halsbandet så det slutade lyckligt som tur var.Funderar om vi ska hälsa på dig,skulle bli jag ,farmor,ev.Felix vad tycker du om det?
    när skulle det passa bäst?Kram från oss alla

    SvaraRadera
  2. Hahahaha!! lunch och fika på mindre än en halvtimma!!! (Snacka om stressigt!) Det var roligt tycker jag!! :D

    SvaraRadera
  3. Usch stackars Nike!
    Det låter bra! Karins föräldrar skulle komma runt den 15:e april tror hon, hon ska kolla upp det. Det går lite när som helst men vi är lediga lör-sön så då passar det bäst. helgen 23-24 april är sista helgen innan vi slutar skolan. Kram

    Julia: Ja eller hur! Inte som när du och jag fikar precis ;)

    SvaraRadera
  4. gud så underbart kom gärna in och berätta om Valencia på www.spanienforum.se där har de en valenciadel! Vi ses där, Un Abrazo Madde

    SvaraRadera