torsdag 3 mars 2011

Effektiv dag

Ett fullspäckat schema har det varit idag! Jag steg upp klockan 9, fixade mig och åkte sedan och hämtade ett paket och handlade lite, gick hem och bakade samtidigt som jag tittade på Efter tio med Malou (kommer sakna det när jag är i Spanien!). Sedan strök och packade alla kläder som jag ska ta med till Spanien (väskan väger 15 kg, och då har jag inte räknat med necessär och handbagaget...) och tvättade lite.

Efter det ställde jag upp som modell till Malins fotoprojekt i skolan, detta innebar bland annat att jag skulle ”krossa en snöboll på hjärnan”, slänga mig i snön mm. Vad gör man inte för konsten? Skinnjacka och linne skulle jag ha på mig, tur att det var så soligt och härligt väder idag!

Strax därefter åkte jag till stan och växlade pengar till resan, sedan mötte jag Malin och vi satte in våra pantpengar sedan några år tillbaka på banken, 850 kr blev det! Däremellan sprang jag på en lärare från högstadiet :) Mötte sedan Jessica i stan för en trevlig hejdå-lunch/fika någon timme. På väg hem hoppade jag av och gick för att lämna in min klocka som gått sönder. När jag var på väg hem och kommit till Fridhemsplan var klockan 18.00 och en halvtimme senare skulle jag möta högstadiegänget för att hinna ses innan jag åker iväg. Beslutade ändå att åka hem och städa garderoben 20 minuter innan jag skulle åka och träffa dem. Tycker att jag hunnit med mycket men är ändå ganska mycket kvar så det gäller att ta till vara på tiden! Blev en lång och trevlig fika med tjejerna, men nästan lite sorligt att vi inte kommer ses allihopa förrän i maj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar