tisdag 22 mars 2011

Gott och blandat

Igår fick den koreanska tjejen i min klass (som jag äntligen har lärt mig uttala namnet på, dock inte stava, här går hon under namnet ”tjejen”) ett paket från sin familj. Hon fick ett paket förra veckan också. Det är ganska stora paket med koreansk mat. Lite crazy att de skickar paket så långt med mat. Men å andra sidan kom det ju in två personer till mitt jobb en gång som ville skicka sju paket med bland annat tomtar till Mongoliet…

En bild från när jag och Karin var i parken i går

Idag blev det en liten shoppingtur efter skolan, det gillar mamma :) Vi fikade också, Karin är en sådan person som alltid går till samma café men idag övertalade jag henne att våga testa något nytt. BRA JOBBAT KARIN! Men jag blev lite besviken när hon köpte jeans på HM... Som vanligt blev det lite häng på balkongen idag också!


Igår var det dags för paellamiddag med skolan igen för att välkomna de nya eleverna. Jo man tackar ja, gratis mat säger man ju inte nej till!

 Karin och en ny tysk man (gillar att de sitter exakt likadant med armarna)


En skål till Julia, du fattar vinken (kommentera inte på bloggen)


4 kommentarer:

  1. Åååh! Mongoparet med sju paket tomtar! Fantastiska människor!! ;-)

    SvaraRadera
  2. Familjen är här nu. Vi saknar dej. Snart får jag öppna paket och fika med födelsedagstårta.

    SvaraRadera